Mreža gozdnih vrtcev in šol

Od leta 2012 se slovenski vrtci in šole, ki vključujejo v svoj program gozdno pedagogiko, družijo v Mreži gozdnih vrtcev in šol Slovenije. Gre za odprto mrežo, ki se ji lahko vedno pridružite tudi vi! Edina pogoja sta, da so vam blizu potepanja po naravi v neposredni okolici vaše šole ali vrtca, in da radi svoje kreativne ideje in spodbude delite naprej med obstoječe in nove člane. Skupaj smo močnejši.

Background

Trenutno je v Mrežo povezanih 231 izobraževalnih ustanov iz Slovenije in zamejstva. Načini vključevanja gozdne pedagogike v siceršnje programe slovenskih vrtcev in šol so raznoliki in edinstveni, prav takšni, kot so naši gozdovi in otroci. Slovenija postaja z lastno razvojno potjo vse bolj primer dobre prakse tudi v širšem evropskem prostoru.

V Mreži spodbujamo kreativnost, inovativnost, radovednost, sodelovanje in odličnost. Naše poslanstvo je, da pot v gozd, do bližnjega potoka ali travnika postane in ostane del življenja naših otrok in tudi nas samih.

Background
Želite biti obveščeni o dogodkih in seminarjih? PRIJAVITE SE!

KAJ JE GOZDNI VRTEC, GOZDNA ŠOLA?

 

V gozdni šoli ali vrtcu, otroci skupaj z vzgojitelji in učitelji redno obiskujejo bližnji gozd in naravna okolja. Naše priporočilo je vsaj dvakrat mesečno v šolah in tedensko v vrtcih, pri čemer se upošteva zmožnosti otrok in njihove individualne lastnosti. Pedagoški delavci uporabljajo in razvijajo različne metode dela, s pomočjo katerih gradijo znanje predvsem na idejah otrok in njihovih doživetjih.

Gozdni vrtci in gozdne šole se ne nanašajo samo na prostor, kjer potekajo dejavnosti. Biti »gozdni« pomeni odstop od današnje standardizirane vzgoje in poučevanja otrok ter upoštevanje naravnih značilnosti in potreb odraščanja otrok: gibanje, iskanje izzivov, ki so potrebni za razvoj nevrološkega sistema, svoboda, prosta igra, gradnja socialnih odnosov, kritično razmišljanje, razvoj miselnih sposobnosti. Gozdni vzgojitelji in učitelji iščejo pot nazaj k naravi, k večji svobodi gibanja in razmišljanja, ki smo ga včasih že poznali, a ga je izrinil sodoben način življenja. Odprtega uma in z nekaj iznajdljivosti bodo zlahka dosegli izobraževalne cilje, ki sledijo kurikulu za vrtce in šole.

Zakaj postati gozdni vrtec ali gozdna šola? To je poučevanje, ki s sabo prinaša nove priložnosti, več avtonomije, vseživljenjsko učenje, raziskovanje, odkrivanje bogastva virov, samozavest, samozaupanje, ustvarjalnost in pozitivno učno klimo. Vse našteto velja tako za pedagoške delavce kot otroke.

Pristopna izjava za vrtce.

Pristopna izjava za šole.

Pridobitev potrdil za napredovanje v sklopu Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije

Pravilnik o zasebnosti

SREČANJA MREŽE

Koordinator Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije je Inštitut za gozdno pedagogiko, ki skrbi za razvoj mreže in njena srečanja.

  • Prvo srečanje Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije, 28. 8. 2013, Motnik
  • Drugo srečanje Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije, 11. 6. 2015, Kočevje
Zavihek-Mreža-srečanja-mreže
Zavihek-Mreža-pobudniki-mreže

POBUDNIKI MREŽE

Mreža gozdnih vrtcev in šol Slovenije je bila ustanovljena leta 2012 na pobudo Inštituta za gozdno pedagogiko, Razvojnega centra Srca Slovenije, Zavoda RS za šolstvo, Zavoda za gozdove Slovenije, Gozdarskega inštituta Slovenije, prvih šol in vrtcev iz Kamnika in Šmartnega pri Litiji, občine Kamnik in nekaterih posameznikov. Danes Mrežo koordinira Inštitut za gozdno pedagogiko.

Vabljeni, da se nam pridružite!


Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani podpira iniciativo Mreže gozdnih vrtcev in šol za pogostejše bivanje v naravnem okolju ob izvajanju vzgojnoizobraževalnega procesa v vrtcih in šolah. Igra, učenje in preživljanje prostega časa v naravi lahko pripomorejo k vzpostavljanju pristnih vezi z naravnim okoljem in povečanju občutljivosti mladih zanj. Kot ustanova, ki izobražuje bodoče pedagoške delavce, se v svojih programih in s svojim delovanjem zavezujemo opozarjati na ta aspekt učnega okolja in promovirati prizadevanja Mreže.

Kontakt